Assalamualaikum w.b.t... semoga para pembaca sihat sentiasa dan di dalam rahmat Allah hendaknya. Tahun 2014 berbaki 10 hari saja lagi, 2015 bakal menjelma. Rata-rata ibubapa sedang sibuk mempersiapkan segala keperluan anak-anak memulakan sesi persekolahan yang baru, moga berjalan lancar segala urusan anda. Semakin dekat 2015, semakin rancak orang berbicara tentang kegawatan ekonomi yang bakal melanda kita semua nanti. Bimbang mampukah agaknya kita menempuhi cabaran-cabaran itu yang disifatkan begitu "uncertain", tak mampu nak bayangkan. Justeru, saya yakin anda pun sedang berusaha untuk menambahkan sumber pendapatan dengan pelbagai cara. Doa saya moga anda mendapat bimbingan Allah s.w.t. untuk mudah mendapatkan extra income dengan sumber yang halal dan diberkati olehNya.
Alhamdulillah Sapri Plumbing sudah 6 tahun beroperasi. Kami mengucapkan ribuan terima kasih kepada anda yang banyak memberi sokongan sepanjang 6 tahun ini. Jatuh bangun itu sudah menjadi lumrah. Kami berdoa moga kami juga lebih kuat untuk menghadapi cabaran 2015 nanti. Kami masih beroperasi di sekitar kawasan Kota Damansara, Sungai Buloh, Subang (airport), Tropicana dan meluaskan sedikit ke kawasan TTDI, Bandar Utama dan Ara Damansara. Kepada pelanggan kami yang pernah menggunakan servis kami, kami sudah tidak menggunakan nombor telefon yang anda simpan dahulu atas sebab-sebab teknikal. Sila hubungi kami di talian baru 011-23083626 atau 018-2184607
Akhir kata, semoga kita semua dilimpahi keberkatan rezeki yang melimpah ruah di hari-hari mendatang. Juga semoga kita semua menjadi insan yang lebih dekat dengan Maha Pencipta seiring dengan bertambahnya usia sehari demi sehari. Amiin. HasbunaLLahu wani'mal wakil.
Saturday, December 20, 2014
Tuesday, January 11, 2011
Projek tukar tangki
Salam sejahtera pembaca blog semua. Sedar tak sedar dah 6 bulan tak update blog. Kalau orang mengandung, dah nak bersalin dah... Rasanya belum terlewat untuk kami ucapkan “Selamat Tahun Baru”, semoga tahun 2011 ni lebih memberi kejayaan & keceriaan kepada anda, dan semoga tercapai segala azam anda tahun ni.
Kami mulakan tahun baru dengan projek di Kota Damansara. Kerja-kerja yang terlibat: menukar tangki bilik air, membaiki saluran sinki tersumbat, membaiki saluran tersumbat ke mainhole dan membaiki tabung tandas.
Kerja 1) Menukar tangki bilik air




Kerja 2) Membaiki saluran sinki tersumbat


Kerja 3) Membaiki saluran tersumbat ke mainhole





Kerja 4) Membaiki tabung tandas

Kami mengucapkan berbanyak terima kasih kepada En Fahim (owner rumah) atas support dan kerjasama beliau. Walaupun penat dan badan basah kuyup dengan peluh, kami lega bila akhirnya kerja selesai dengan sempurna dan kami berpuashati bila customer juga berpuashati dengan hasil kerja kami.

Kami mulakan tahun baru dengan projek di Kota Damansara. Kerja-kerja yang terlibat: menukar tangki bilik air, membaiki saluran sinki tersumbat, membaiki saluran tersumbat ke mainhole dan membaiki tabung tandas.
Kerja 1) Menukar tangki bilik air
tangki lama (besi)
selepas tukar tangki baru... tambah shower sekali
tangki baru (poli)
bahagian dalam tangki besi... adakah tangki di rumah anda begini juga? Sila baca post yang terdahulu tentang tangki berkarat
Kerja 2) Membaiki saluran sinki tersumbat
sebelum
selepas... saluran baru di bawah sinki
Kerja 3) Membaiki saluran tersumbat ke mainhole
sebelum... saluran tersumbat di beranda
selepas... terpaksa buat saluran baru kerana tak berjaya mencari punca saluran ke mainhole tersumbat
dalam usaha mencari punca saluran ke mainhole tersumbat
Kerja 4) Membaiki tabung tandas
hanya pelampung dan flush yang kami baiki. Lain-lain masih berfungsi dengan elok (gambar adalah sebelum pelampung dibaiki)
Kami mengucapkan berbanyak terima kasih kepada En Fahim (owner rumah) atas support dan kerjasama beliau. Walaupun penat dan badan basah kuyup dengan peluh, kami lega bila akhirnya kerja selesai dengan sempurna dan kami berpuashati bila customer juga berpuashati dengan hasil kerja kami.
bersama En Fahim...
Sunday, July 4, 2010
Gangguan bekalan air di Kota Damansara
Kepada para penduduk di Seksyen 7, 8 dan 9 Kota Damansara, dimaklumkan akan adanya gangguan bekalan air disebabkan kerja-kerja pemasangan injap oleh pihak SYABAS pada:
Tarikh : 5 - 6 Julai 2010
Masa : 10 malam - 4 pagi
Anda boleh hubungi pihak SYABAS untuk keterangan lanjut:
PUSPEL : 1800-88-5252
Laman Web: http://www.syabas.com.my
Tarikh : 5 - 6 Julai 2010
Masa : 10 malam - 4 pagi
Anda boleh hubungi pihak SYABAS untuk keterangan lanjut:
PUSPEL : 1800-88-5252
Laman Web: http://www.syabas.com.my
Wednesday, April 7, 2010
TESTIMONY
Last week, we did a job at Maria's Restaurant and Cafe @ Damansara Perdana, Petaling Jaya, Selangor. It was pleasant to know the Head Waitress; Ms Joanne and her staffs. We are thankful for their hospitality and co-operation that made our job smoother. For those Western food lovers especially steak lovers, this is a restaurant you couldn’t afford to miss.


"Sapri Plumbing has served us twice and I am satisfied with their job. They troubleshoot the problem fast and the job is done in a short period."
Joanne
Head Waitress
Maria's Restaurant and Cafe
C313A, Center Wing, Metropolitan Square
No.2, Jalan PJU 8/1
Bandar Damansara Perdana,
47820 Petaling Jaya
http://www.facebook.com/pages/Petaling-Jaya/Marias-Cafe/20056426675


"Sapri Plumbing has served us twice and I am satisfied with their job. They troubleshoot the problem fast and the job is done in a short period."
Joanne
Head Waitress
Maria's Restaurant and Cafe
C313A, Center Wing, Metropolitan Square
No.2, Jalan PJU 8/1
Bandar Damansara Perdana,
47820 Petaling Jaya
http://www.facebook.com/pages/Petaling-Jaya/Marias-Cafe/20056426675
Tuesday, September 15, 2009
TANGKI AIR RUMAH KITA ... BERSIHKAH IA??
Nampaknya dah 3 minggu kita berpuasa dan tak lama lagi, Syawal pula menjelang. Di kesempatan ini, kami di Sapri Plumbing ingin mengucapkan Selamat Hari Raya kepada anda semua. Berhati-hati di dalam perjalanan anda ok, semoga segalanya berjalan lancar...
Berbalik pada topik kali ni, saya ingin mengajak anda membaca artikel ini. Mungkin dahi anda berkerut2 sekarang ni tengok gambar tangki tu
. Cuba bayangkan pula, sekiranya tangki itu adalah tangki air di rumah anda sendiri, yang menyimpan bekalan air untuk mandi, mencuci pinggan mangkuk atau memasak.
Seeloknya, tangki air dicuci paling kurang setahun sekali. Lebih kerap anda mencucinya... lebih baik, supaya hilang keladak yang berkumpul. Berkemungkinan lumut pun ada di dinding dalam tangki. Sekiranya anda masih menggunakan tangki besi (rumah / bangunan lama), dan anda dapati tangki itu sudah mula berkarat, mungkin dah tiba masanya anda survey tangki-tangki baru yang ada di pasaran. Sayangi kesihatan anda dan keluarga anda
.
***********************************************************************************
P/S: Kepada penduduk di sekitar kawasan Hulu Langat, sila rujuk notis gangguan bekalan air pada 16 September 2009 (Rabu) dan 17 September 2009 (Khamis).
Berbalik pada topik kali ni, saya ingin mengajak anda membaca artikel ini. Mungkin dahi anda berkerut2 sekarang ni tengok gambar tangki tu

Seeloknya, tangki air dicuci paling kurang setahun sekali. Lebih kerap anda mencucinya... lebih baik, supaya hilang keladak yang berkumpul. Berkemungkinan lumut pun ada di dinding dalam tangki. Sekiranya anda masih menggunakan tangki besi (rumah / bangunan lama), dan anda dapati tangki itu sudah mula berkarat, mungkin dah tiba masanya anda survey tangki-tangki baru yang ada di pasaran. Sayangi kesihatan anda dan keluarga anda

***********************************************************************************
P/S: Kepada penduduk di sekitar kawasan Hulu Langat, sila rujuk notis gangguan bekalan air pada 16 September 2009 (Rabu) dan 17 September 2009 (Khamis).
Monday, August 3, 2009
Gangguan bekalan air di Kota Damansara
Dimaklumkan bahawa pihak SYABAS akan menjalankan kerja-kerja 'Zero Pressure Test', dan akan menyebabkan gangguan bekalan air seperti berikut:
Tarikh : 6 Ogos 2009
Masa : 1 pagi - 4 pagi
Kawasan : Kota Damansara Seksyen 7, 8 dan 9
Zero Pressure Test adalah salah satu kaedah yang digunakan untuk mengawal kadar air yang hilang dalam sistem agihan air dari pembekal kepada pengguna. Dalam erti kata lain, jumlah air yang dibekalkan tidak selari dengan jumlah air yang dibilkan.
Semasa gangguan tersebut, anda dinasihatkan menutup injap masuk (stopcock) sebelum meter untuk mengelakkan air kotor masuk ke sistem paip di rumah anda.
Juga diharapkan anda bersiap sedia menyimpan bekalan air secukupnya untuk kegunaan semasa gangguan tersebut.
Anda boleh hubungi PUSPEL : 1800-88-5252 untuk keterangan lanjut.
Tarikh : 6 Ogos 2009
Masa : 1 pagi - 4 pagi
Kawasan : Kota Damansara Seksyen 7, 8 dan 9
Zero Pressure Test adalah salah satu kaedah yang digunakan untuk mengawal kadar air yang hilang dalam sistem agihan air dari pembekal kepada pengguna. Dalam erti kata lain, jumlah air yang dibekalkan tidak selari dengan jumlah air yang dibilkan.
Semasa gangguan tersebut, anda dinasihatkan menutup injap masuk (stopcock) sebelum meter untuk mengelakkan air kotor masuk ke sistem paip di rumah anda.
Juga diharapkan anda bersiap sedia menyimpan bekalan air secukupnya untuk kegunaan semasa gangguan tersebut.
Anda boleh hubungi PUSPEL : 1800-88-5252 untuk keterangan lanjut.
Saturday, July 4, 2009
Reasonable rate
Ramai yang telefon kami, menerangkan masalah paip mereka, dan minta quotation untuk service charge kami. Secara jujurnya, agak sukar untuk kami menetapkan charge rate berpandukan explanation anda di dalam telefon. Kerana, masalah paip yang kita nampak secara luaran kemungkinan adalah 'the tip of the iceberg'.
Bagi memastikan kami memberi advice yang betul untuk masalah anda, maka kami akan pergi site dan kenalpasti dahulu apa masalah sebenarnya. Sekiranya lokasi anda berada dalam kawasan servis kami (Subang (berdekatan Subang Airport), Kota Damansara, Damansara Damai, Sungai Buloh & Tropicana), anda tak perlu bimbang kerana kami tidak mengenakan charge untuk datang dan check. Kami hanya mengenakan charge untuk plumbing job. Sekiranya selepas checking, anda tak mahu proceed plumbing job tersebut, it's ok with us. Yang utama, dengan mengetahui masalah sebenar, kami dapat mengelakkan dari memberi advice yang salah, dan anda pula tahu tindakan yang patut anda buat seterusnya. Win-win situation, bukan?
Untuk lokasi di luar kawasan servis kami, kami mengenakan sedikit charge untuk checking service. Pastinya, charge kami adalah reasonable
Bagi memastikan kami memberi advice yang betul untuk masalah anda, maka kami akan pergi site dan kenalpasti dahulu apa masalah sebenarnya. Sekiranya lokasi anda berada dalam kawasan servis kami (Subang (berdekatan Subang Airport), Kota Damansara, Damansara Damai, Sungai Buloh & Tropicana), anda tak perlu bimbang kerana kami tidak mengenakan charge untuk datang dan check. Kami hanya mengenakan charge untuk plumbing job. Sekiranya selepas checking, anda tak mahu proceed plumbing job tersebut, it's ok with us. Yang utama, dengan mengetahui masalah sebenar, kami dapat mengelakkan dari memberi advice yang salah, dan anda pula tahu tindakan yang patut anda buat seterusnya. Win-win situation, bukan?

Untuk lokasi di luar kawasan servis kami, kami mengenakan sedikit charge untuk checking service. Pastinya, charge kami adalah reasonable

Subscribe to:
Posts (Atom)